Dropshipping

To angielskie wyrażenie oznacza w potocznym rozumieniu świata e-commerce prowadzenie sklepu internetowego, który wystawia ofertę hurtownika lub producenta, z którym współpracuje, ale nie zmawia sprzedawanych towarów do własnych magazynów. W przypadku złożenia zamówienia w takim sklepie przez klienta – sprzedawca nadal nie ściąga towaru do siebie, a jedynie podaje adres dostawy hurtownikowi, a ten wysyła towar bezpośrednio do klienta końcowego.

Oczywiście takie rozwiązanie ma mnóstwo korzyści:

  • dużo bogatsza oferta sklepu
  • brak zamrożonych pieniędzy w produktach na magazynie
  • brak ryzyka, że kupiliśmy towar niechodliwy i grozi nam strata
  • niższe koszty obsługi zamówień
  • brak problemu ze zwrotami towarów

Jeśli korzystamy z integracji produktowej ASI a wybrana hurtownia udostępnia możliwość dropshippingu, to nic więcej nie musimy robić. Wystarczy przy zamawianiu w panelu hurtowym wprowadzić adres dostawy – nie do sklepu, a do klienta końcowego. Oczywiście każda hurtownia ma to zorganizowane w swój specyficzny sposób i pobiera jakąś opłatę za doręczenie produktów. Te kwestie naturalnie są przedmiotem ustaleń pomiędzy sklepikarzem a hurtownikiem.

Istnieje również wygodniejszy sposób na realizację zamówień dropshippingowych – usługa VeroSoft Dropshipping Automatyczny, ale o tym w kolejnym wpisie.