Dropshipping

Dropshipping - czyli sklep bez magazynu

Dropshipping, czyli prowadzenie sklepu bez magazynu własnych produktów
Ofertę produktową importujemy do sklepu z jednej lub wielu spośród przeszło 500 hurtowni udostępniających taką formę współpracy ze sklepem internetowym.
Sam proces integracji bazuje albo na przygotowanych przez hurtownię plikach (XML, CSV) albo na API. 
Usługa VeroSoft pozwala na łatwe i szybkie zintegrowanie oferty hurtowni do sklepu a następnie dba aby oferta produktowa była zawsze aktualna. 
Do procesu integracji nie jest potrzebna żadna wiedza informatyczna a nasza infolinia (+48)888 20 80 20 pomoże przejść przez cały proces w sposób możliwie najbardziej przyjemny i efektywny.
W takcie korzystania z naszych usług sklep będzie automatycznie aktualizowany w zakresie nowości oraz na bieżąco (kilka razy dziennie) będą aktualizowane stany magazynowe i ceny produktów.

Dropshipping schemat VeroSoft

Klient tradycyjnie zamawia produkty w sklepie internetowym. Wybiera spośród bogatej oferty produktów oferowanych przez zintegrowanego ze sklepem hurtownika, ale nie będącej w bezpośrednim posiadaniu sklepu. To pozwala na znaczące obniżenie kosztów magazynowych oraz uatrakcyjnienie oferty sklepu

Sklep otrzymuje zamówienie klienta i przekazuje je do hurtowni wskazując jako adres dostawy – adres klienta końcowego. Wiele hurtowni pozwala również na doręczenia do paczkomatów, czy innych alternatywnych form dostawy oraz gotówkowe i bezgotówkowe formy zapłaty

Hurtownia po otrzymaniu zamówienia ze sklepu pakuje wskazane w nim towary i wysyła do klienta końcowego na adres wskazany przy zamówieniu. Często hurtownie zgadzają się również na pakowanie z wykorzystaniem pudełek i taśm dostarczonych przez sklep, co pomaga budować własną markę sklepom.

Korzyści płynące z korzystania z DropShippingu

Dzięki dropshippingowi nie musimy posiadać magazynu produktów, co w bardzo znaczący sposób redukuje koszty działalności i pozwala rozpocząć sprzedaż bez ponoszenia pokaźnych kosztów zatowarowania sklepu występujących w podejściu tradycyjnym.

Integrując się z jedną lub nawet kilkoma hurtowniami dropshippingowymi zyskujemy dostęp do ogromnej oferty produktowej, przez co stajemy się bardziej atrakcyjni dla klienta. 

Duża część hurtowni nie pobiera dodatkowych kosztów za pakowanie produktu, bo i tak musiałaby je zapakować przesyłając do sklepu. Często jedynym kosztem jest koszt doręczenia.

Hurtownie często posiadają korzystniejsze umowy na odbiór paczek realizowany przez doręczycieli oraz sprawniejsze metody przygotowania wysyłki niż małe sklepy, dlatego paczki docierają do klienta szybciej. Szczególnie jest to ważne w okresach intensywnej sprzedaży (np.: przed Wigilią).
W naturalny sposób jest też wyeliminowany jeden z elementów łańcucha dostaw czyli dostawa do sklepu z hurtowni, przez co dostawa jest szybsza o jeden dzień roboczy.

Dobre hurtownie dropshippingowe akceptują również zwroty klienckie (14 dniowe), co w radykalny sposób zmniejsza koszty i ryzyko prowadzenia sklepu. Jednak nie jest to zasada obowiązująca w każdej hurtowni.