PanelB2B

     
PANELB2B – Obsługa Partnerów Biznesowych
Przekształć Sklep w Hurtownię

Wprowadzenie

Cel wdrożenia usługi: PanelB2B ma na celu umożliwienie właścicielom sklepów na platformie sklepowej Shoper działanie w zakresie prowadzenia hurtowni internetowych poprzez przydzielanie zarejestrowanym klientom (partnerom biznesowym) grup rabatowych dla zakupów hurtowych.

Otoczenie systemowe

PanelB2B (UP) umożliwia świadczenie przez Verosoft Sp z o.o. usługi typu SAAS polegającej na prezentacji cen po rabatach dla zalogowanych klientów pod warunkiem

  1. Posiadania przez klienta usługi (UP) wykupionej na platformie Shoper usługi Sklepu Internetowego (SH) z dostępem do API (twórca Shoper SA) oraz
  2. Wykupienia i posiadania przez klienta usługi (UP) aktywnej appki PanelB2B (AP) (twórca Verososft Sp z o.o. udostępniana dzięki Shoper SA) oraz
  3. Posiadania przez klienta (UP) systemu zarządzającego cenami produktów – ZewnętrznejBazy Cen (ZBC).
    • Istnieje możliwość zintegrowania przez VeroSoft praktycznie każdego systemu posiadającego API lub dostęp do bazy danych lub 
    • wykupienia dostępu do Menedżera PaneluB2B (MP) zarządzanego przez Verososft Sp z o.o.

Usługa PanelB2B jest świadczona Klientowi usługi usługi (UP) tak długo jak są spełnione powyższe warunki. 

Moduły Funkcjonalne Usługi PanelB2B

  • Sklep na platformie Shoper (SH): Sklep prowadzony przez właściciela hurtowni,
    • zawierający bazową ofertę produktową w cenach detalicznych, 
    • będący interfejsem dla klientów hurtowni służącym do realizacji zamówień. 
  • Aplikacja w Appstore Shopera PanelB2B by Verosoft (AP): Appka stworzona przez VeroSoft Sp z o.o. pozwalająca na prezentację w sklepie Shopera cen dedykowanych (zrabowanych) dla danego zalogowanego Klienta Hurtowni (KH).
    • na karcie produktu, 
    • w koszyku,  
    • na zamówieniu.
  • Zewnętrzna Baza Cen (ZBC) lub Menedżer PaneluB2B (MP): Zewnętrzny system on-line posiadający Bazę Cen dla klientów hurtowni. Pozwalający na:
    • stworzenie Grupy Rabatowej (GR) na bazie Strategii Rabatowych (SR)
    • utworzenie Baz Cen po rabatach
    • przypisanie Grupy Rabatowej (GR) a w efekcie Bazy Cen do Klienta Hurtowni (KH)

Opis procesów

1) Proces pobierania klientów: Import zarejestrowanych klientów KH z platformy Shopper.pl 

2) Proces pobierania produktów: Import oferty produktów z platformy Shopper.pl w celu stworzenia Bazy Cen 

3) Proces prezentacji ceny na karcie produktu: Prezentacja ceny zrabatowanej (CenaB2B) z Bazy Cenowej po wejściu na kartę produktu. Cena zostanie pobrana na bieżąco z Bazy Cenowei (BC) i zaprezentowana jedynie dla zalogowanych klientów, którym została przypisana Grupa Rabatowa (GD) 

4) Proces przeliczenia koszyka: Po wyświetleniu formatki koszyka zostaną przesłane do Bazy Cenowei (BC) zapytania o ceny zrabatowane wszystkich produktów dla danego klienta w danym sklepie.
Z różnicy pomiędzy sumą cen detalicznych produktów w koszyku a sumą cen zrabatowanych z Bazy Cenowej tych samych produktów – zostaje stworzony kupon rabatowy na wartość tej różnicy a następnie automatycznie przypisany do koszyka. Dzięki temu wartość sumaryczna koszyka odpowiada wartości “po rabatach” i można złożyć zamówienie w prawidłowej (zrabatowanej wartości). 

5) Proces aktualizacji zamówienia: Po złożeniu zamówienia – w panelu administracyjnym sklepu – dla produktów z zamówienia zostają przypisane właściwe ceny z Bazy Cenowej, co może być istotne w takich procesach jak fakturowanie lub zwroty towarów.

Funkcje Usługi realizowane w Menadżerze PanelB2B

  • System Rabatowy: 
    • Możliwość stworzenia wielu różnorodnych Grup Rabatowych przy użyciu Strategii Rabatowych 
    • Możliwość wykorzystani wielu Strategii Cenowych przy tworzeniu jednej Grupy Rabatowej
    • Możliwość przydzielenia Strategii Cenowej zarówno na poziomie całej hurtowni, kategorii, jak również pojedynczych produktów
    • Możliwość przydzielenia produktom stałej ceny
    • Stworzenie dla każdej Grupy Rabatowej odpowiadającej jej Bazy Cenowej (BC), z której będą pobierane ceny prezentowane w Sklepie SH
  • Mapowanie Asortymentu: Możliwość wyboru asortymentu podlegającego rabatowaniu (różnego dla różnych grup rabatowych) i przypisania go do odpowiedniej grupy rabatowej.
  • Przypisywanie Klientów do Grup Rabatowych: Możliwość przydzielania Grupy Rabatowej (GR) dla Klientów Hurtowni (KH) zarejestrowanych w Sklepie na platformie Shoper.

Podsumowanie

  • PanelB2B to innowacyjna usługa dla właścicieli sklepów (hurtowni), która umożliwia łatwe i elastyczne zarządzanie rabatami/cenami oraz przypisywanie stworzonych wcześniej Grup Rabatowych dla różnych zarejestrowanych klientów sklepu. W efekcie pozwala prezentować różne ceny tego samego produktu w zależności od klienta.