Integracja Wsteczna - jak podłączyć integrację hurtowni do istniejących produktów
Kiedy warto skorzystać?
Prowadząc sklep internetowy możemy pójść dwoma drogami:
Pierwsza (tradycyjna) – to zakup produktów od hurtownika/producenta, wprowadzenie ich zdjęć i opisów do sklepu internetowego a następnie sprzedaż z dbałością o poprawność stanów magazynowych i cen.
Druga (dropshipping) – to nawiązanie współpracy z hurtownią, która będzie wysyłać nasze zamówienia do klientów końcowych, a w naszym sklepie będzie jedynie informacja o produktach dostępnych w hurtowni. Do takiej formy potrzebne jest przygotowanie integracji pomiędzy sklepem a hurtownią takiej jak ASI VeroSoft.
Co zrobić jeśli do sklepu tradycyjnego chcemy podłączyć dropshipping?
Wtedy z pomocą przychodzi integracja wsteczna, dzięki której możemy:
- z jednej strony zachować korzyści z posiadania w sklepie przygotowanych przez nas unikalnych opisów, linków, atrybutów, zdjęć, itp produktów, które często przygotowywaliśmy latami i stanowią o wartości sklepu oraz dają doskonałe pozycjonowanie.
- z drugiej natomiast mieć bieżącą i automatyczną aktualizację stanów magazynowych oraz cen. Ponadto rozszerzenie oferty o produkty dostępne w hurtowni a niedostępne w naszym podręcznym magazynie.
Jak to robimy?
Krok 1. Ze sklepu pobieramy bazę produktów i ustalamy klucz porównania. Z reguły kluczem jest EAN lub PN produktu
Krok 2. Podobnie jak ze sklepu również z hurtowni pobieramy bazę produktów.
Krok 3. Dokonujemy porównania produktów ze sklepu i z hurtowni i w przypadkach gdy zgadza się klucz (np. EAN) zapisujemy w systemie integrującym relację ID produktu ze sklepu do ID produktu z hurtowni
Co dalej aktualizujemy?
Krok 4. W przypadku, gdy skutecznie odnaleźliśmy po kluczu np. po kodzie EAN produkt w sklepie i odpowiadający mu produkt z hurtowni to w sklepie pozostawiamy to co wartościowe:
– unikalne opisy stworzone przez właściciela
– unikalne zdjęcia
– adres URL produktu i jego ID sklepowe
– wszystkie integracje z marketami i aukcjami
– zbudowane często latami pozycjonowanie SEO
natomiast z hurtowni bierzemy i codziennie aktualizujemy
– stany magazynowe
– dostępności
– ceny
czyli elementy zmieniające się w czasie i będące charakterystyczne dla hurtownika.
Jak długo trwa Integracja Wsteczna?
Do każdej integracji podchodzimy indywidualnie i łączymy możliwie najwięcej produktów, dlatego jest to proces dedykowany dla każdego sklepu.
Z reguły trwa on nie więcej niż 48h od ustalenia z właścicielem sklepu wszystkich szczegółów
W jakich sytuacja warto skorzystać z Integracji Wstecznej VeroSoft?
Szczegółowo opisaliśmy powyżej najczęstszy scenariusz wykorzystania Integracji Wstecznej, czyli sytuację gdy chcemy z jednej strony poszerzyć asortyment, a z drugiej zachować unikalność opracowanych przez nas produktów.
Częstym przypadkiem jest również zmiana firmy integrującej sklep z hurtownią. Jeśli dotychczasowa firma nie spełnia naszych oczekiwań możemy skorzystać z usług integracyjnych VeroSoft, a Integracja Wsteczna pozwoli podłączyć pod dotychczasowe produkty sklepu.
Czy warto o tym pomyśleć?
Czytając nasze opracowanie można dojść do przekonania, że skorzystanie z Integracji Wstecznej wraz z usługą Integracji z Hurtowniami naszej firmy może znacząco zwiększyć przychody poprzez poszerzenie asortymentu i korzystanie z najlepszej przygotowanej porezez nas metody integracji 🙂
W 1 zdaniu – porównujemy EAN produktów ze sklepu z produktami z Hurtowni i jeśli się zgodzą zapisujemy taką relację w systemie integrującym ASI
Tak. Jednak za każdym razem gdy podłączamy nową hurtownię, trzeba przeprowadzić ten proces.
Jeśli produkt nie był wcześniej dostępny – to nie objęła go integracja wsteczna, która jest procesem jednorazowym. W takiej sytuacji zmapowany produkt zostanie zaimportowany do sklepu jako nowość.
Generalnie INTEGRACJA WSTECZNA zachodzi po kodzie EAN, ale na specjalne życzenie Klienta możemy zrobić to po innym kodzie na przykład P/N (Part Number)
Kompletnie nic 😉 Czyli Integracja z Hurtownią ASI ich nie widzi i całkowicie je omija. Właściciel sklepu powinien sam zdecydować co z nimi zrobić, czy wykasować, czy ręcznie uzupełniać stany i ceny.
Takie jak dotychczas, czyli zachowujemy unikalność ze sklepu.
Normalnie Integracja ASI nadpisuje nazwy, opisy i atrybuty produktów – wartościami pochodzącymi z hurtowni, ale przy skorzystaniu z INTEGRACJI WSTECZNEJ tę funkcjonalność wyłączamy.
Tak, przygotowujemy raport, z którego wynika co się połączyło z produktami z hurtowni, a co nie.
System bierze stan magazynowy ze zintegrowanej hurtowni i importuje go do sklepu.
Taka aktualizacja wykonywana jest zazwyczaj 4 razy dziennie.