Integracja Wsteczna

Integracja Wsteczna - jak podłączyć integrację hurtowni do istniejących produktów

Kiedy warto skorzystać?

Prowadząc sklep internetowy możemy pójść dwoma drogami:

Pierwsza (tradycyjna) – to zakup produktów od hurtownika/producenta, wprowadzenie ich zdjęć i opisów do sklepu internetowego a następnie  sprzedaż z dbałością o poprawność stanów magazynowych i cen.

Druga (dropshipping) – to nawiązanie współpracy z hurtownią, która będzie wysyłać nasze zamówienia do klientów końcowych, a w naszym sklepie będzie jedynie informacja o produktach dostępnych w hurtowni. Do takiej formy potrzebne jest przygotowanie integracji pomiędzy sklepem a hurtownią takiej jak ASI VeroSoft.

Co zrobić jeśli do sklepu tradycyjnego chcemy podłączyć dropshipping?

Wtedy z pomocą przychodzi integracja wsteczna, dzięki której możemy:

  • z jednej strony zachować korzyści z posiadania w sklepie przygotowanych przez nas unikalnych opisów, linków, atrybutów, zdjęć, itp produktów, które często przygotowywaliśmy latami i stanowią o wartości sklepu oraz dają doskonałe pozycjonowanie. 
  • z drugiej natomiast mieć bieżącą i automatyczną aktualizację stanów magazynowych oraz cen.  Ponadto rozszerzenie oferty o produkty dostępne w hurtowni a niedostępne w naszym podręcznym magazynie.

Jak to robimy?

Krok 1. Ze sklepu pobieramy bazę produktów  i ustalamy klucz porównania. Z reguły kluczem jest EAN lub PN produktu

Krok 2. Podobnie jak ze sklepu również z hurtowni pobieramy bazę produktów.

Krok 3. Dokonujemy porównania produktów ze sklepu i z hurtowni i w przypadkach gdy zgadza się klucz (np. EAN) zapisujemy w systemie integrującym relację ID produktu ze sklepu do ID produktu z hurtowni

 

EAN integracja

Co dalej aktualizujemy?

Krok 4. W przypadku, gdy skutecznie odnaleźliśmy po kluczu np. po kodzie EAN produkt w sklepie i odpowiadający mu produkt z hurtowni to w sklepie pozostawiamy to co wartościowe:

– unikalne opisy stworzone przez właściciela
– unikalne zdjęcia
– adres URL produktu i jego ID sklepowe
– wszystkie integracje z marketami i aukcjami
– zbudowane często latami pozycjonowanie SEO

natomiast z hurtowni bierzemy i codziennie aktualizujemy

stany magazynowe
dostępności
ceny
czyli elementy zmieniające się w czasie i będące charakterystyczne dla hurtownika.

integracja wsteczna

Jak długo trwa Integracja Wsteczna?

Do każdej integracji podchodzimy indywidualnie i łączymy możliwie najwięcej produktów, dlatego jest to proces dedykowany dla każdego sklepu.

Z reguły trwa on nie więcej niż 48h od ustalenia z właścicielem sklepu wszystkich szczegółów 

W jakich sytuacja warto skorzystać z Integracji Wstecznej VeroSoft?


Szczegółowo opisaliśmy powyżej najczęstszy scenariusz wykorzystania Integracji Wstecznej, czyli sytuację gdy chcemy z jednej strony poszerzyć asortyment, a z drugiej zachować unikalność opracowanych przez nas produktów.

Częstym przypadkiem jest również zmiana firmy integrującej sklep z hurtownią. Jeśli dotychczasowa firma nie spełnia naszych oczekiwań możemy skorzystać z usług integracyjnych VeroSoft, a Integracja Wsteczna pozwoli podłączyć pod dotychczasowe produkty sklepu. 

Czy warto o tym pomyśleć?

Czytając nasze opracowanie można dojść do przekonania, że skorzystanie z Integracji Wstecznej wraz z usługą Integracji z Hurtowniami naszej firmy może znacząco zwiększyć przychody poprzez poszerzenie asortymentu i korzystanie z najlepszej przygotowanej porezez nas metody integracji 🙂

Integracja Wsteczna

W 1 zdaniu – porównujemy EAN produktów ze sklepu z produktami z Hurtowni i jeśli się zgodzą zapisujemy taką relację w systemie integrującym ASI

Tak. Jednak za każdym razem gdy podłączamy nową hurtownię, trzeba przeprowadzić ten proces.

Jeśli produkt nie był wcześniej dostępny – to nie objęła go integracja wsteczna, która jest procesem jednorazowym. W takiej sytuacji zmapowany produkt zostanie zaimportowany do sklepu jako nowość. 

Generalnie INTEGRACJA WSTECZNA zachodzi po kodzie EAN, ale na specjalne życzenie Klienta możemy zrobić to po innym kodzie na przykład P/N (Part Number)

Kompletnie nic 😉 Czyli Integracja z Hurtownią ASI ich nie widzi i całkowicie je omija. Właściciel sklepu powinien sam zdecydować co z nimi zrobić, czy wykasować, czy ręcznie uzupełniać stany i ceny.

Takie jak dotychczas, czyli zachowujemy unikalność ze sklepu. 
Normalnie Integracja ASI nadpisuje nazwy, opisy i atrybuty produktów – wartościami pochodzącymi z hurtowni, ale przy skorzystaniu z INTEGRACJI WSTECZNEJ tę funkcjonalność wyłączamy.

Tak, przygotowujemy raport,  z którego wynika co się połączyło z produktami z hurtowni, a co nie.

System bierze stan magazynowy ze zintegrowanej hurtowni i importuje go do sklepu.
Taka aktualizacja wykonywana jest zazwyczaj 4 razy dziennie.