Na dokładność aktualizacji sklepu internetowego składa się niewiele czynników.
Przede wszystkim ważne, aby w sklepie były wszystkie produkty, które właściciel sklepu chciałby sprzedawać.
Również istotną sprawą jest, aby wielokrotnie w ciągu dnia były aktualizowane zarówno ceny, jak i stany magazynowe oraz inne informacje dotyczące produktów.
Pozwala to utrzymywać bogatą bazę asortymentową oraz zapobiega zakupom w nieaktualnych cenach lub sprzedaży produktów, które już w hurtowni nie są dostępne.
Każdy, kto prowadzi sklep internetowy wie, że warto uniknąć zamówień, które nie mają pokrycia w towarach dostępnych w hurtowni. Takie zamówienia są przyczyną niezadowolenia klientów oraz przysparzają wiele pracy obsłudze sklepu.
- Codzienne dodawanie nowych produktów w nocy (około godziny 1:00) w celu uniknięcia obciążenia sklepu w godzinach aktywności klientów.
- Co najmniej czterokrotna aktualizacja stanów magazynowych, cen oraz innych cech produktów.
- W celu uniknięcia przeciążenia sklepu, aktualizacja jedynie tych produktów, dla których zmieniła się cena, stan magazynowy lub jakakolwiek inna informacja o produkcie w hurtowni lub w panelu zarządzania integracją.