VERPI – Valuable Enterprise Resource & Product Information

Czym jest VERPI?

Jak łatwo zauważyć nazwa VERPI zawiera w sobie zarówno skrót ERP (Enterprise Resource Planning) jak i PI (pochodzące od PIM – Product Information Management).

Czyli co to jest VERPI w jednym zdaniu?

Specjalistyczna i całościowa usługa (lub pakiet usług) dla producentów, dystrybutorów, lub sklepów pozwalająca na połączenie i wzbogacenie danych o produktach:

liczbowych z ERP: ceny, stany, dostępność
opisowych z PIM: opisy, zdjęcia, atrybuty

w celu uzyskania kompletnych plików produktowych do wykorzystania we współpracy z B2B i e-commerce.

Chodzi o to aby nasza oferta w sieci była zarówno atrakcyjna (prezentacja produktu), jak i konkurencyjna (ceny dostosowane do rynku) – w tym pomoże podejście całościowe VERPI

Dla kogo VERPI?

Dla:

Producentów
Dystrybutorów
Dużych sklepów

Dlaczego VERPI?

Aby:

Uatrakcyjnić ofertę
Lepiej konkurować
Wejść na nowe rynki

Co to daje VERPI?

W 3 słowach:

Przygotowanie
Plików
Produktowych

Co nas do tego zainspirowało?

Inspiracja 1:

Wielu producentów a także dystrybutorów, którzy w swojej ofercie mają ciekawe produkty zadawało mi pytanie jak najprościej dotrzeć z nimi do innych sklepów internetowych i sprzedawać w sieci tradycyjnie lub w modelu dropshippingowym.

To zrozumiałe, bo łatwo zauważyć korzyści płynące z rozszerzenia sieci sprzedaży o sklepy internetowe lub popularne aktualnie martetplacy.
Z kolei model dropshippingowy jest korzystny zarówno dla dystrybutora jak i sklepu internetowego.

Inspiracja 2:

Byli też tacy, którzy z powodzeniem działają w świecie e-commerce, ale ze względu na dużą konkurencję, chcieli poprawić elementy wpływające na SEO oraz ogólnie wzbogacić atrakcyjność prezentacji swoich produktów o pełniejsze lub unikalne opisy, dodatkowe atrybuty produktów, czy specjalistyczne zdjęcia.

Bo przecież od dawna wiemy, że głównie kupuje się oczami, które uruchamiają w nas emocje, a w efekcie pragnienie posiadania.
Natomiast magia SEO pomaga nam małym kosztem wypromować się w świecie Google.

Inspiracja 3:

Kolejna grupa składająca się z dystrybutorów internetowych mających już zarówno dobrze zorganizowaną sieć sprzedaży internetowej, jak również dopracowane karty produktowe, potrzebowała pomocy w zakresie budowania strategii cenowych a w efekcie ustalania dobrych cen, konkurencyjnych ale nie za bardzo…

Niestety powszechnie wiadomo, że ciągle wśród kupujących dominuje przekonanie, że najważniejszym jest, aby kupić towar najtaniej bez względu na inne parametry obsługi.
To może prowadzić do wojen cenowych, w których zazwyczaj nie ma zwycięzców.

***

Śledząc od 10 lat rozwój ecommerce i współtworząc standardy obsługi tego rynku – wiele z takich rozwiązań przygotowaliśmy i również wiele wiemy że są dostępne u naszych partnerów biznesowych.

Z drugiej strony wiemy również, że właścicielom firm produkcyjnych, czy dystrybutorów nie jest łatwo, ani odnaleźć takie usługi, a tym bardziej zaimplementować je do własnych systemów.

Generalnie wygląda to prosto – jednak w rzeczywistości często należy wykonać wiele zadań polegających na integracji różnych systemów w celu pozyskania danych zarówno tych policzalnych (stany magazynowe, ceny), jak i opisowych (zdjęcia, atrybuty, opisy, itp).

Kolejnym krokiem jest połączenie ich w spójny katalog produktów (product feed) i udostępnienie sieci dystrybucji.

W tym właśnie specjalizuje się Verosoft i po to powstała usługa Verpi, aby pomóc ogarnąć całość zjawiska i przeprowadzić przez firmę w możliwie najsprawnieszy i korzystny sposób.